Aktualności

2022-02-24 Wolontariusze i organizacje mają swoją bazę kontaktu

System Obsługi Wolontariatu to rozwiązanie, które ma pomóc w zachęcaniu do wolontariatu, jak i w jego rozwijaniu. To także internetowa platforma dla chcących skorzystać ze spotkań, szkoleń, grantów na działania czy bonów edukacyjnych, które zaplanowaliśmy w tym roku.

Również w 2022 roku mamy do zaproponowania sporo spotkań i szkoleń oraz środki na akcje społeczne, mini-granty na działania wolontariackie, bony edukacyjne dla wolontariuszy, staże rozwojowe dla koordynatorów wolontariatu, szkolenia i wsparcie dla nauczycieli i uczniów realizujących wolontariat w szkołach i wiele innych działań. O najbliższych działaniach piszemy w tej informacji >>.

Aby wziąć udział w wielu z tych propozycji niezbędne będzie zarejestrowanie się w Systemie Obsługi Wolontariatu (SOW), czyli na platformie internetowej służącej rozwojowi wolontariatu, w tym „kojarzeniu” wolontariuszy gotowych się zaangażować i organizacji chcących rozwijać bazę wolontariacką.

Organizacje pozarządowe po zarejestrowaniu w SOW mogą składać oferty wolontariuszom i w łatwy sposób nawiązywać z nimi kontakt. W Systemie dostępne jest proste w obsłudze narzędzie komunikacyjne oraz kilka funkcjonalności ułatwiających współpracę z wolontariuszami. Organizacje z aktualną ofertą dla wolontariuszy mogą brać także udział we wszystkich naszych propozycjach (szkoleniach, spotkaniach, środkach na działania itd.). Z kolei wolontariusze rejestrując się w SOW wykonują pierwszy krok do członkostwa w Korpusie Solidarności. Rejestracja oznacza dostęp do ofert wolontariackich od organizacji z całej Polski, jak i do oferty Federacji dla wolontariuszy (staży, mini grantów, bonów, szkoleń itd.).

Zachęcamy do rejestracji: 

 

Działania na rzecz rozwoju wolontariatu realizujemy w województwie kujawsko-pomorskim prowadząc je wspólnie (w partnerstwie) z naszymi organizacjami członkowskimi: Fundacją Daj SzansęFundacją "Światło"Pomorską Fundacją Rozwoju, Kultury i Sztuki oraz Stowarzyszeniem Wspierania Osób Niepełnosprawnych Subicere.